Kullandığım macos programları




macOS’ta kullandığım uygulamalar



Beni takip edenlerden sık sık aldığım mail ve mesajlar neticesinde bu yazıyı artık yazmam gerekti 💌

Itsycal — Ücretsiz

Menubar’daki işlevsiz saat uygulamasını daha efektif kullanmanızı sağlıyor. Aynı zamanda menubar’da nasıl görünmesi gerektiğini de ayarlayabiliyorsunuz.



SourceTree — Ücretsiz

Git’i arayüz ekranından kullananlardanım. Atlassian’dan ücretsiz ve gayet sade git uygulaması.



Quip — Ücretsiz

Not defterinin biraz gelişmişi ama word kadar da kompleks olmayan bir editör. Planlarımı ve notlarımı burada saklamaktan keyif alıyorum. Medium’u sevenler bunu da sevdi :)



Bartender 3 – 💰15

İşinizi kolaylaştıracak bir çok uygulama kullanınca menubar kalabalıklaşmaya başlıyor. Hal böyle olunca da buna çözüm getiren bir uygulama ortaya çıkıyor. Bartender, 15 dolar etmeyecek ama alternatifleri de bu kadar stabil çalışmayınca mecbur kalıp aldığım uygulama.



Paste — 💰10

Elim ayağım desem yalan olmaz. Copy+Paste işlerinde efsane özellikler sunan, ayrıca snippet gibi hazır şablonları sakladığınız clipboard yönetim uygulaması.



Moom — 💰10

Pencere yönetim uygulaması. Bu uygulamanın diğerlerinden iyi olduğu tarafı ise; birden fazla pencerenin konumunu kaydedebilmesi. Daha fazla alternatife şuradan bakabilirsiniz.



1Password — 💰3/Aylık

Bütün şifre ve parolalarımı tuttuğum uygulama. Ücretsiz alternatifleri mevcut olmasına rağmen benim seçimim bu yönde oldu. Mobil için de uygulaması mevcut.



Dropmark — Ücretsiz

İnternette gezinirken “daha sonra bakarım ya” dediğim her şeyi buraya atıyorum. Daha sonra filtreden geçirip arşive alacaksam ayırıyorum. Chrome eklentisi sayesinde Feyizli Linkler ✨ bülteni için içerikleri böyle biriktiriyorum.



Kap — Ücretsiz

Ekran görüntüsünü gif veya video formatında kaydetmek isteyenler için ücretsiz uygulama.



aText — 💰5

Yazı yazabileceğiniz her alanda snippet kullanmak isterseniz tertemiz bir uygulama. Tanımladığınız kısayollar sayesinde her an hız kazandırıyor.



Sip — 💰10

Ekranın herhangi bir yerinden renk yakalayabilmek, bu renkleri koleksiyon haline getirip webten paylaşabilmek gibi nice özellikler sunan hoş bir uygulama.



Paw — 💰50

Postman’in bir iki beden büyük hali diyebiliriz. Bu kadar para verilir mi bilmem ama API işlerini kontrol etmemi oldukça kolaylaştıran ve bütün ayarlarımı bulutta tutan bir uygulama.



Mos — Ücretsiz

Apple’ın kendi fareleri dışında macOS kullanıyorsanız, benim gibi en büyük sıkıntınız muhtemelen scroll işlerinin yağ gibi akmamasıdır. Bunu çözecek küçücük uygulama karşınızda.



Raindrop — Ücretsiz

Bookmark saklama uygulaması. macOs, iOS ve web arayüzleri sayesinde her an istediğiniz yerden linklerinize ulaşabiliyorsunuz.



CleanMyMac 3 — 💰40

Gereksiz dosyalardan kurtarıp ara ara bilgisayarıma bakım yapan uygulama. Çok lazım mı sizin bileceğiniz iş ama ben seviyorum.



Gemini — 💰20

Aynı dosyadan birden fazla olanları bulup silmenize yardımcı oluyor. Özellikle fotoğraflarda çok işime yarıyor.



Tripmode — 💰8

Dışarıda mobil üzerinden internete çıktığım zamanlar “ulan arkada dropbox kotayı bitirmesin” endişesi taşımaya artık son. Sadece izin verdiğiniz uygulamalar kotanızdan yiyebilir. Farklı profiller oluşturarak izin verdiğiniz uygulamaları ayarlayabilme imkanı da sunuyor.



MindNode — 💰30

Aklımdaki her türlü fikri ekrana dökmek istediğim zaman ilk açtığım uygulama. Her şeyi yazıp arasınaki ilişkileri gördükten sonra aksiyon almaya başlıyorum.



Noizio — 💰3

Çalışırken ayarladığınız moda uygun sesler çalarak sizi başka dünyalara götüren bir uygulama. Çok ilginç kombinasyonlar denedim, baya güzel hissettiriyor cidden.



Padbury Clock — Ücretsiz

Kullandığım ekran koruyucu.



Unuttuğum veya yeni keşfettiğim uygulamalar oldukça güncellemeler yaparım.
Sizin de tavsiye ettiğiniz, “hayatı kolaylaştıran” türden uygulamalar varsa önerilerinizi bekliyorum 🤘

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ekran Mavileşmesi, Yeşillenmesi Renk Bozukluğu Sorunu

Kaydedilmemiş Word Dosyasını Kurtarma

MS Word-İki Yarım Satır Nasıl Tek Satır Yapılır, Birleştirilir?