23 Ekim 2014 Perşembe

Ekran Mavileşmesi, Yeşillenmesi Renk Bozukluğu Sorunu

Merhaba,

Bu yazımda bir çok insanın karşılaştığı, aslında çözümü basit olan ancak tam olarak doğru bilgi bulunamadığı için çözülemeyen bir sorundan bahsedeceğim. Bu sorun yüzünden önce HDMI kablo sonra bilgisayarını, televizyonunu değiştiren insanlar var.

Öncelikle sorunu herkes aynı anahtar kelimelerle arayamıyor. Ekran mavileşmesi, yeşillenmesi renk bozulması diye biliriz buna. Harici bir monitör veya televizyon kullanıldığında karşılaşılıyor.
Tarif etmeye çalışmak yerine resmini paylaşmak en iyisi sanırım. Eğer sizin sorununuz buysa hemen tanıyacaksınız.


AMD Radeon veya eski adıyla ATI Radeon grafik kartlarından HDMI bağlantı ile bir monitöre görüntü verildiğinde, sistemde ayrıca Catalyst Control Center da yüklü ise bir süre sonra ekran yeşil bir renk tonuna bürünüyor. Catalyst yazılımı, HDMI bağlantıyı hala TV-Out standardı olarak varsayıyor ve piksel sinyalini, YCbCr olarak göndermeye başlıyor. Bunu aşmanın iki yolu var; Catalyst Control Center yazılımını kurmadan sadece ekran kartı sürücülerini yüklemek veya Catalyst Control Center panelinde, Hydravision bölümünde, Pixel Pormat sekmesinde, YCbCr olan ayarı, RGB 4.4.4 pc standardı (Full RGB) olarak değiştirmek.

Bu da resimli gösterimi;


32 yorum:

  1. Allah razı olsun.bilgisayar bozuk diye atacaktım artık.servisede verdim çözemedilerdi.ekran renginin solması bozulması her ne ise sayenizde kurtuldum.Allah razı olsun ne muradınız varsa versin.

    YanıtlaSil
  2. Çok sağolun bende pcden soğumuştum iyi oldu teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. selamlar bende aynı problem oluyor fakat ben andorid tv box kullandığım ıcın bu cozumu yapamıyorum androideki cozumu nedir acaba ?..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yine ekran kartı driver ı ile pin uyuşmazlığı ile ilgili ancak bulduğum çalışmalar androidde yazılımsal olarak kodlarla müdahale edilerek yapılan çalışmalar ki bunlarda malesef kolay şeyler değil.
      Yalnız aşağıdaki linkteki yazı ilgimi çekti. Bu adam HDMI-DIV çevrimi yaparak sorununu halletmiş. Tv nizde DIV v.b girişi varsa android boxdan gelen çıkışı bir adapter ile çevirip tvnize bağlamayı deneyebilirsiniz.
      http://stackoverflow.com/questions/12905286/it-is-possible-to-easily-convert-ycbcr-to-rgb-before-sending-to-hdmi-output-in-a

      Sil
    2. cevap için teşekkür ederim,bahsettiğiniz gibi dvi girişim yok ama vga hdmi çeviriciyle bu sorunu çözdüm fakat ses sistemim olmadığı için ses sorunu ortaya çıktı bu sefer dönüştürüce ses çıkışı olmasına rağmen televizyondan direk sesi alamıyormuşuz bayağı uğraştıktan sonra öğrendim:) bu sorunla ilgili nette gezerken rgb,scart hdmi dönüştürücüler gördüm ne denli sağlıklı bilemiyorum bu ürünle ilgili bir bilginiz varmıdır acaba,kolay gelsin

      Sil
    3. Yusuf Bey, malesef giriş ve çıkış hdmı olmazsasesi iletemiyorsunuz. VGA - HDMI içinde bu geçerli. Çıkış VGA olursa zaten ses bilgisi hiç çıkmaz. Giriş VGA olursada ses bilgisi VGA ile tv'ye iletilemez.

      Kısacası ses iletimi sadece HDMI ve mini HDMI'larda mevcut.

      Sizin sorununuzda eğer android box'ınızın kulaklık çıkışı varsa bunu tvnize yada home theater'ınıza bağlayarak çözebilirsiniz. İletim için şöyle bir kabloya ihtiyacınız olabilir ;
      http://tr.aliexpress.com/item/Male-to-Male-Record-aux-Audio-Cord-extension-headphone-connect-Cable-connector-for-AKG-K450-Q460/32316167568.html?spm=2114.49010208.4.1.V89PPT

      Sil
    4. http://urun.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/hdmi-to-scart-cevirici-donusturucu-converter-202916902
      böyle ürünler var nette bunu kastetmiştim aslında sorumda:)ne denli sağlıklı acaba bunlar...

      Sil
    5. Evet, denemek lazım fazla kullanılmayan ürünler olduğu için bende hiç görmedim.

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Hocam Catalyst Control Center'da Piksel Seçimi ile ilgili yaptığımızd eğişiklik sabit kalmıyor bu nedenle sorun devam ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekran kartınıza uygun eski versiyonu bulup yüklemelisiniz. Bulduğunuz dosyanın setup ını silmeyin. Her formattan sonra tekrar lazım olacak

      Sil
  6. Catalyst Control Center panelimin arayüzü bu şekilde değil. güncellenmiş arayüzde bu dediğiniz kısmı bulamadım. bu konuda yardımcı olabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni versiyonda maalesef bu ayar yok. Ekran kartınıza uygun eski versiyonu bulup yüklemelisiniz. Bulduğunuz dosyanın setup ını silmeyin. Her formattan sonra tekrar lazım olacak

      Sil
  7. Öncelikle selamlar ben catalyst control center panelinde gösterdiğiniz kısımı bulamadım ve eski ekranımda bu hatayı almıyorum kırmızı ve benzeri renkler pembemsi oluyor bi yardımcı olabilirmisiniz lütfen çünkü fazla oyun oynayan birisiyim ve bu yüzden oyunlardan zevk alamıyorum Şimdiden çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kutay Bey,
      catalyst control centerın yeni versiyonda maalesef bu ayar yok. Ekran kartınıza uygun eski versiyonu bulup yüklemelisiniz. Bulduğunuz dosyanın setup ını silmeyin. Her formattan sonra tekrar lazım olacak

      Sil
  8. Ayni sorunu macbook promda yasiyorum. Televizyona gold master hdmi kablosu aldim, mac'e uysun diye de hama marka ufak bir aparat aldim. Herhangi bir seyi izliyorum 15-20 dk'da bir yesil ekran oluyor. Kabloyu cikarip taktigimda duzeliyor, 15-20 dk sonra tekrar oluyor. Kendi kendine biraktigimda duzeliyor ama bu sorunu neden yasayayim ki? Yardimci olabilirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, farklı bir televizyon veya monitör ile denediniz mi? denediğiiz tv marka ve modeli nedir acaba?

      Sil
  9. Sony kdl37v4000 görüntü problemi var scart ta ama dediginiz gibi çözebilirmiyim

    YanıtlaSil
  10. Televizyonunuza scart ile ne bağlıyorsunuz acaba

    YanıtlaSil
  11. merhaba benzer bir sorunu x96 android tv boxda ben de yaşıyorum. iki farklı lg marka tvde herhangi bir sorun olmadan izledim. evimdeki philips marka hd ready tv de ise bir süre sonra yeşil mavi yada kırmızıya dönen ekran sorunum var. kabloyu söküp takmam tvden hdmi girişini değiştirmem tvyi açıp kapatmam ya da android boxda çözünürlüğü değiştirmem ile geçici olarak sorun hallolup yeniden başgösteriyor. Güncel bir çözüm yolu var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef tvbox da bende çözemedim. Anroidde de bu çözümde bahsedilen ayarlar yok.

      Sil
  12. Merhaba kutay bey bende sony 40 inç lcd tv var mini uydu alıcısı aldım hdm girişli ara ara renk değişiyor ne yaptıysam bir türlü düzelmiyor lcd tv güncelledim uydu alıcısı nı güncelledim tv hdm sorunu olduğu kesin nasıl bu durumu düzeltebilirim teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef sorun hdmi lar ile ilgili. windosta bu çözümde bahsedilen ayarlara ulaşabiliyorsunuz ancak uydu, tvbox, android cihazlarda bu ayara ulaşamıyorsunuz.

      Sil
  13. Bende de aynı problem var.digiturk ün hd uydu alıcısını kullanırken bu problemi yaşamıyordum.ne Aman ki digiturk ü iptal edip başka bi hd uydu alıcısı kullanmaya başladım o zamandan beri bende de aynı ekran problemi başladı.

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar, ben yeni bir uydu alicisi aldim, ayni sorunu yasiyorum, eskisi ile bir sorun yoktu, bir cozum oneriniz var mi? TV Philips 42PFL8654. Mersi.

    YanıtlaSil
  15. Tolga hocam sorunu çözebildiniz mi bendede aynı sorun varda

    YanıtlaSil
  16. Çok teşekkür ederim, sorunumu buradaki yazınız ile çözdüm.

    YanıtlaSil
  17. Nvidia ekran kartı olan laptobumu TV ye hdmı kablosu ile bağladığımda siyah renk alanları yeşil oluyor ve diğer renklerde farklılaşıyor yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine ekran kartı sürücüsü ile ilgili bir sorun gibi duruyor. Ayrıca renk profili ayarlarını da gözden geçirmek lazım. Kullandığınız media player programı görüntü ayarları, parlaklık, gamma ışık ayarlarınıda gözden geçirmek lazım.

      Sil
  18. Lan bu ne biçim bilgisayar ıyy renklere bak

    YanıtlaSil
  19. SONY MARKA TV HD MİNİK UYDU AÇISI
    TAKDİM TV RENKLERİ BELİ BİR SÜRE
    SONRA DEGİŞTİ NE YAPABİLİRİM
    TEŞEKÜRLER

    YanıtlaSil